Budapest, 2007. május 10.
A Magyar Telekom (Reuters: NYSE: MTA.N, BSE: MTEL.BU és Bloomberg: NYSE: MTA US, BSE: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója ma közzétette 2007. első negyedévére vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.
A 2007 első negyedévi gyorsjelentéssel kezdődően a Magyar Telekom az új vállalatirányítási rendszernek megfelelően módosítja a szegmensek eredményének közzétételi struktúráját. A közzétett szegmens adatok konzisztensek a vállalatirányítás által döntéstámogatás és ellenőrzés céljára használtakkal. A szegmensek a magyar és nemzetközi tevékenységet is magában foglaló üzletágak (T-Com, T-Mobile, T-Systems és Csoport központ és szolgáltatató központ szegmens) alapján kerültek kialakításra. Mindemellett a társaság másodlagosan földrajzi szegmensbontást alkalmaz. A T-Com szegmens a Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban nyújtott vezetékes szolgáltatásokat, valamint a Romániában, Bulgáriában és Ukrajnában nyújtott alternatív és nagykereskedelmi tevékenységeket foglalja magába. A T-Mobile szegmens a Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban nyújtott mobil szolgáltatásokat tartalmazza, valamint ide tartozik a Pro-M által nyújtott TETRA szolgáltatás. A T-Systems szegmens a Magyarországon nyújtott nagyvállalati szolgáltatásokat tartalmazza. A Csoport központ és szolgáltató központ stratégiai és divíziókon átnyúló menedzsment funkciókat lát el a Magyar Telekom Csoportnál, valamint, elsősorban belső szolgáltatásként, ingatlan, marketing, biztonsági, beszerzési, emberi erőforrás és könyvelési szolgáltatásokat foglal magába. A négy bemutatott szegmens eredményének összege nem egyenlő a csoport eredményeivel a köztük történt tranzakciók kiszűrése miatt.
Főbb eredmények:
Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott : „Az első negyedéves kedvező csoportszintű bevétel-növekedés a közelmúltban megvásárolt informatikai és rendszerintegrációs társaságok konszolidálásának és a TETRA szolgáltatásból származó bevételeknek köszönhető. Az EBITDA kismértékben csökkent a vizsgálattal és a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségek következtében. Első alkalommal jelentjük a szegmens eredményeket az új jelentési struktúrában, ami biztosítja az üzletágak jobb átláthatóságát és összhangban van a belső jelentési és ellenőrzési rendszerrel. A T-Com szegmensben továbbra is az ügyfélmegtartás és a szélessáv elterjesztése a célunk. A magyar piacon az év eleje óta megkétszereztük az ADSL csomagok sebességét és márciusban elindítottuk a telefonszolgáltatás nélküli ADSL-t, hogy elősegítsük a szélessávú penetráció további növekedését. Ennek köszönhetően a szélessávú ügyfelek száma és az internet bevételek erős növekedése folytatódott. A T-Mobile szegmensben a magas penetráció és az erős verseny ellenére megőriztük egyértelmű piacvezető pozíciónkat Magyarországon. Bár a mobil végződtetési díjak csökkenése kedvezőtlenül hatott a bevételekre, a bővülő forgalomnak és a mobil szélessávú szolgáltatások növekvő szerepének köszönhetően mobil bevételeink növekedtek. A bevételek növekedéséhez nemzetközi mobil leányvállalataink is hozzájárultak. A T-Systems szegmens bevételeinek jelentős növekedése új leányvállalataink, a KFKI és a T-Systems Hungary konszolidálásának, valamint az új outsourcing szerződéseknek köszönhető.”
T-Com
A szegmensek közötti kiszűrések előtti
bevételek 2,3%-kal 75,3 milliárd forintra csökkentek 2007. első
negyedévben 2006. azonos időszakához képest, az EBITDA ráta pedig
40,6%-ra csökkent.
T-Mobile
A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 7,6%-kal 80,8 milliárd forintra nőttek, az EBITDA ráta 42,7% volt.
T-Systems
A szegmensek közötti kiszűrések
előtti bevételek 36,4%-kal nőttek az új leányvállalatok
konszolidálásának köszönhetően. 2007. első negyedévben a KFKI és a
T-Systems Hungary hozzájárulása a bevételekhez 5,3 milliárd forint, az
EBITDÁ-hoz pedig 0,7 milliárd forintot volt. A bevételek alakulásának
kedvező trendjéhez az új outsourcing szerződések és a kormányzati
elektronikus adóbevallási projekt is hozzájárultak. Az új
leányvállalatok nélkül a bevételek 3.8%-kal csökkentek a
hangszolgáltatások árszintjének folyamatos csökkenése és a növekvő
mobil-helyettesítés következtében. A szegmens EBITDA gyakorlatilag
változatlan, az EBITDA ráta 23,1% volt.
Csoport központ és szolgáltató központ
A
szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 8,5%-kal csökkentek az
alacsonyabb marketing és ingatlan szolgáltatási bevételek
következtében. Az EBITDA 21,3%-kal, -6,2 milliárd forintra csökkent a
végkielégítések miatt magasabb személyi jellegű költségek miatt.
Mint ahogy az már korábban is közzétettük, a 2005. évi pénzügyi jelentésünk auditálása során a PricewaterhouseCoopers Könyvvizsgáló és Gazdasági Tanácsadó Kft. („PwC”) két olyan szerződést talált, melyek természete és üzleti célja nem volt egyértelmű. 2006 februárjában a Társaság Ellenőrző Bizottsága független vizsgálat lefolytatását kezdeményezte ez ügyben. A vizsgálat során további két szerződés került elő a Magyar Telekom Nyrt.-nél, melyek aggodalomra adhatnak okot. A vizsgálatot folytató független cégnek a mai napig nem sikerült elégséges bizonyosságot szerezni arról, hogy a vizsgálat tárgyát képező négy szerződés bármelyike alapján a Társaságnak illetve leányvállalatainknak nyújtott szolgáltatás arányban van a szerződések ellenértékeként kifizetett összegekkel. A vizsgálatot folytató független cég nem tudta határozottan megállapítani a szerződések célját, illetve az is lehetséges, hogy a szerződések célja nem helyénvaló. A független vizsgálók a Társaság macedón leányvállalatánál további olyan szerződéseket azonosított be, amelyek újabb vizsgálatot tehetnek szükségessé. 2007 februárjában a Társaság Igazgatósága úgy határozott, hogy ezeket a szerződéseket felül kell vizsgálni, és a független vizsgálat körét kiterjesztette ezen további szerződésekre és kapcsolódó tranzakciókra. Ennek megfelelően, a Társaság bizonyos helyesbítő intézkedéseket hagyott jóvá, amelyek megvalósítása jelenleg is tart és céljuk, hogy javítsák a Társaság belső kontrolljait annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a magyar és egyesült államokbeli jogi követelményeknek, valamint a New York-i Tőzsde kibocsátókra vonatkozó előírásainak. A korábbi nyilatkozatainknak megfelelően, a vizsgálat következtében késett a 2005. évi pénzügyi jelentéseink véglegesítése, és ennek következtében a Társaság és bizonyos leányvállalatai elmulasztottak és a jövőben is elmulaszthatnak az egyesült államokbeli, magyar és egyéb vonatkozó jogszabályok és rendelkezések által az auditált éves jelentések elkészítésére és benyújtására, valamint az éves közgyűlés megtartására vonatkozóan előírt határidőket. A Társaságot ezidáig 13 millió forintra bírságolták a késések miatt. A Társaság a vizsgálatról tájékoztatta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét, valamint az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletét és Igazságügy Minisztériumát, és rendszeres kapcsolatban áll a fenti hatóságokkal a vizsgálatot illetőleg, és válaszol a hatóságok által feltett kérdésekre.
A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom
Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója. A Magyar Telekom a
vezetékes, mobil, adatátviteli, értéknövelt, IT és rendszerintegrációs
szolgáltatások széles skáláját nyújtja. A Magyar Telekom többségi
részesedéssel rendelkezik Macedónia kizárólagos vezetékes
szolgáltatójában, a MakTelben és leányvállalatában, a vezető mobil
szolgáltató T-Mobile Macedóniában. A Magyar Telekom többségi
részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban. Ez a Csoport
vezetékes, mobil és internet szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek
Montenegróban. A Magyar Telekom legnagyobb részvényese 2007. március
31-i állapot szerint 59,21%-kal a MagyarCom Holding GmbH, amely a
Deutsche Telekom AG tulajdona, míg a részvények 40,79%-a nyilvános
forgalomban van.Ezen
befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmaz. Azon
megállapítások, melyek nem múltbeli eseményekre vonatkoznak (azaz a
véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentések), jövőre
vonatkozóak.
Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és
előrejelzéseken alapulnak, ezért nem lenne helyes ezen kijelentésekre a
kellő mértéket meghaladó módon támaszkodni. A jövőre vonatkozó
kijelentések azon időpontbeli állapoton alapulnak, amelyben ezen
állítások elhangzanak, s nem vállalunk kötelezettséget arra nézve, hogy
a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események
alapján a továbbiakban nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.
A
jövőre vonatkozó kijelentések önmagukban rejlő kockázatokkal járnak.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van,
amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az
előretekintő jellegű megállapításoktól. Az ilyen tényezőket többek
között a 2005. december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú
éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és
Értékpapírfelügyeletéhez, azaz a U.S. Securities and Exchange
Commissionhoz (SEC) nyújtottunk be.
A Magyar Telekom 2007. első negyedéves eredményei
(pdf, 403 kB)